Hieronder vindt u een overzicht van de veelgestelde vragen (FAQ) over Woodini en vragen met betrekking tot de producten die Woodini verkoopt.

 

Bestellen

Hoe doe ik een bestelling bij Woodini?

U kunt onze producten op drie manieren bestellen:

  • Via de webshop op onze website www.woodini.nl. Dit is de meest gebruikelijke vorm van bestellen. U kunt het assortiment rustig bekijken en de bestelling en uw gegevens nakijken op correctheid.
  • Heeft u moeite met bestellen via de website, dan kunt u ook telefonisch bestellen: 023-30 20 312.
  • U kunt ook contact opnemen of bestellen via een e-mailbericht naar info@woodini.nl.
Hoe weet ik zeker dat mijn bestelling gelukt is?

U ontvangt vrijwel onmiddellijk nadat u een bestelling heeft gedaan een bevestiging op het door u opgegeven e-mailadres. Deze bevestiging bevat alle gegevens over uw bestelling en betaling. Heeft u geen bevestiging via de e-mail gekregen, neem dan contact met ons op via info@woodini.nl.

 

Betaling en levering

Hoe kan ik een bestelling betalen?
U kunt uw bestelling bij ons betalen via iDEAL, Paypal en vooruitbetaling:

  • iDEAL: U kunt veilig betalen via iDEAL. Tijdens het bestelproces wordt u dan begeleid naar de vertrouwde website van uw eigen bank. Vervolgens rekent u af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als u internetbankiert, kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.
  • Paypal: Als u beschikt over een Paypal rekening, kunt u de betaling aan ons doen via dit systeem. Dit systeem is handig, snel en betrouwbaar. Met het krediet op uw Paypal account kunt u een openstaand bedrag aan ons overmaken via de beveiligde omgeving van onze webshop.
  • Vooruitbetaling: Via een handmatige overschrijving kunt u het totaalbedrag overmaken op IBAN nummer NL83KNAB0254969992 ten name van Woodini te Haarlem onder vermelding van uw bestelnummer. Zodra de betaling is ontvangen, wordt overgegaan tot de verwerking van uw bestelling. Wij streven ernaar uw vooruitbetaling binnen 3 dagen te verwerken. Vervolgens gelden de levertijden die op dat moment op de site vermeld staan.
Wanneer en hoe wordt mijn bestelling verzonden?
Zodra uw betaling door ons is geverifieerd, verzenden we uw bestelling zo spoedig mogelijk. Wij verzenden standaard per Post NL, die uw bestelling normaal gesproken de dag na verzending bij u thuis bezorgt (binnen Nederland). Als om welke reden dan ook de levering van een besteld artikel langer dan een week zal duren, nemen wij hierover contact met u op.

Het product wordt per pakketpost naar u toegestuurd. Het postorderbedrijf zal bij u langskomen, of eventueel telefonisch een afspraak maken om het product bij u af te leveren

Wat is de standaard levertijd voor bestellingen?
De standaard levertijd binnen Nederland is 2 tot 4 (werk)dagen, afhankelijk van het tijdstip van bestelling. Als wij voor uw bestelling niet aan deze levertermijn kunnen voldoen, ontvangt u hierover bericht van ons.
Ik heb meerdere producten besteld, maar ze zijn nog niet allemaal aangekomen.
Wij proberen altijd om uw bestelling in zijn geheel te leveren. Toch is het mogelijk dat uw bestelling om uiteenlopende redenen in meerdere leveringen wordt uitgevoerd. U kunt bij twijfel uiteraard telefonisch of per mail met ons contact opnemen.
Wat als ik niet thuis ben bij de bezorging?
Bent u niet aanwezig om het pakket aan te nemen en lukt het de koerier niet om bij de buren te bezorgen, dan wordt uw bestelling een dag later nog een keer aangeboden. Als de bezorging dan nog niet lukt vindt u een briefje in uw brievenbus met de uitnodiging uw bestelling bij het postkantoor af te komen halen.
Kan ik mijn bestelling op een dag laten bezorgen die mij schikt?
U kunt tijdens het bestellen onder ‘opmerkingen’ aangeven voor welke werkdag u een voorkeur heeft . We verzenden uw bestelling dan op de voorgaande dag, zodat normaal gesproken uw bestelling bezorgd wordt op uw voorkeursdag.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

U kunt een bestelling afhalen in ons magazijn in Lijnden. Dit kan alleen na een telefonische afspraak of via e-mail.
Het adres:

Lijnderdijk 188
1175 KE Lijnden
Nederland
023-30 20 312
info@woodini.nl

 

Garantie en ruilvoorwaarden

Zit er garantie op de artikelen?
U heeft standaard zes (6) maanden garantie op productie- en/of fabricagefouten aan onze artikelen. Uw factuur geldt als garantiebewijs, dus bewaar deze zorgvuldig. Uw garantie vervalt wanneer schade is toe te wijzen aan ondeugdelijk gebruik.
Kan ik een artikel ruilen?
U kunt een artikel ruilen als u dat binnen 14 dagen na de verzenddatum telefonisch of via e-mail aan ons doorgeeft. De verzendkosten voor het retourneren dient u zelf te voldoen. Ruilen is alleen mogelijk als het geretourneerde artikel in de oorspronkelijke staat door ons ontvangen wordt. De kosten van het teruggestuurde artikel worden verrekend met de prijs en verzendkosten van het nieuwe artikel. Ruilen is niet mogelijk voor artikelen die vallen onder een aanbieding of kortingsactie.
De kleur van het product komt niet overeen met de kleur die ik heb besteld, wat moet ik doen?
Wij raden u aan contact met ons op te nemen per email of telefonisch. Als blijkt dat er iets mis is gegaan bij de bestelling zullen wij in samenspraak kijken of het product vervangen kan worden.

 

Practisch

Wat zijn de afmetingen?
WoodiBag Single
Het formaat van de WoodiBag Single is 100 x 80 x 67 cm.
WoodiBag Double
Het formaat van de WoodiBag Double is 170 x 90 x 67 cm.
WoodiBlow Double
Het formaat van de WoodiBlow double is 170 x 100 x 77 cm.
WoodiBlow Single
Het formaat van de WoodiBlow single is 100 x 100 x 77 cm.
Hoe kan ik mijn Woodini artikelen het beste schoonmaken?
Eventuele vlekken kunt u met een vochtige doek verwijderen. Voor de hardnekkige vlekken raden wij aan heet water te gebruiken en een scheutje wasmiddel. NB De WoodiBags kunnen en hoeven niet in de wasmachine.
Zijn de Woodini producten geschikt voor huisdieren, zoals honden en katten?
Dit zal verschillend zijn per huisdier en afhankelijk van zijn of haar gedrag. In verband met beschadigingen kunt u zich voorstellen dat een hond die kauwt of een kat met nagels een risico vormt. Ook al zijn de meubels van Woodini vervaardigd van sterk materiaal, kunnen wij niet garanderen dat deze in bovenstaande situaties altijd stand houdt.

 

WoodiBag

Van welke stof is de WoodiBag gemaakt?
De WoodiBags zijn vervaardigd van hoogwaardig en supersterk polyester.
Waarmee is de WoodiBag gevuld?
De WoodiBags zijn gevuld met EPS parels, ofwel polystyreen bolletjes. De basis van dit materiaal is gelijksoortig aan het welbekende piepschuim. Wij gebruiken altijd nieuw geproduceerde parels, in plaats van gerecycled piepschuim.
Hoelang gaat de WoodiBag mee voordat het bijgevuld moet worden?
Dit is afhankelijk van de intensiteit van het gebruik en de belasting van de vulling. Bij regelmatig gebruik is dit ongeveer na één tot anderhalf jaar.
U kunt in onze webshop terecht voor extra vulling, die wij voor gunstige tarieven aanbieden.
Waar kan ik de vulling kopen?
U kunt de speciale EPS parels bij ons bestellen. Deze vulling is ideaal om het comfort van uw WoodiBag zitzak te waarborgen. Onze EPS parels zijn beter dan de standaard zitzak korrels en zijn van een uitmuntende kwaliteit. Het gebruik van, of combinatie met andere vulling kan te koste gaan van het zitcomfort.
Hoe moet ik de WoodiBag bijvullen?
Tijdens het bijvullen kan het zijn dat EPS vulling ontsnapt, wij raden u dan ook aan het product
op een plek te behandelen waar u de ruimte en mogelijkheid heeft om makkelijk te stofzuigen.
Er komen EPS-korrels uit mijn WoodiBag zitzak, wat moet ik doen?
Als de zitzak EPS korrels lekt, kunt u eerst kijken of de ritsen van de binnen- en buitenhoes goed sluiten. Het kan ook zijn dat er een gaatje in de binnenhoes zit, waar wat korrels door kunnen ontsnappen. U kunt het gaatje makkelijk met naald en draad dicht naaien.
Ik heb moeite met opstaan uit de WoodiBag, wat kan ik doen?
Het kan even wennen zijn om goed uit de WoodiBag op te staan. Dit komt omdat de vulling niet vast is, maar met u mee vormt. De beste methode is om vanaf het midden met twee handen tegelijk af te zetten in een vloeiende beweging. U kunt daarbij ook een van de leuningen gebruiken als afzet.

 

WoodiBlow

Van welke stof is de WoodiBlow gemaakt?
De WoodiBlow is vervaardigd van duurzaam, sterk en milieuvriendelijke PVC.
De pomp lijkt de WoodiBlow niet op te blazen, wat moet ik doen?
Controleer of de aansluiting met de bank luchtdicht is. Het juiste opzetstuk moet naadloos aansluiten op de voorkant van de draaidoppen. Controleer ook of de luchtslang van de elektrische pomp op het inflatie gedeelte van de pomp is aangesloten. Als uw WoodiBlow meubel nog steeds niet lijkt op te blazen, controleer dan de bank op gaatjes/beschadigingen.
Wat kan ik doen als de WoodiBlow lijkt leeg te lopen?
Kijk of alle luchtdoppen gesloten zijn. Deze bestaan uit twee delen en beide moeten stevig aangedraaid en luchtdicht zijn. Als er nog steeds lucht ontsnapt kan er een gaatje onstaan zijn als gevolg van beschadiging. Om dit te repareren markeert u de plek van het gaatje en laat u vervolgens de bank leeg lopen. Het gaatje kunt u repareren met de bijgeleverde reparatie kit. Plak de bank als ware u een fietsband plakt, schuur eerst de plek op en breng voldoende solutie aan. Plak vervolgens de patch over het gebied waar zich het gaatje bevind. Laat goed drogen en controleer de stevigheid van de patch alvorens uw WoodiBlow weer op te blazen.
Mijn WoodiBlow is niet egaal maar gekreukeld, hoe los ik dit op?
Blaas de bank voor het eerste gebruik eerst een paar keer op en laat deze vervolgens weer leeg lopen. Zodoende kan de kunststof wennen aan de druk en zal deze goed uitrekken. Temperatuurschommelingen kunnen ervoor zorgen dat de (opgeblazen) bank na verloop van tijd druk verliest en gekreukt aanziet. Dit is een normaal en natuurlijk effect, u kunt dit eenvoudig verhelpen door weer wat extra lucht in de WoodiBlow te pompen.
Hoe kan ik de WoodiBlow het best opvouwen?
Zorg ervoor dat de bank eerst goed droog is alvorens deze op te vouwen. Als alle lucht uit de WoodiBlow is gelopen/gezogen en de ventielen op de luchtdoppen zijn gedraaid volgt u hierna onderstaand stappenplan.
woodiblow-opvouwen
Wat is de beste plek om de WoodiBlow op te bergen?
Een koele en droge plek is de beste plek om uw WoodiBlow te bewaren. Zorg ervoor dat de bank eerst goed droog is alvorens deze op te ruimen. Laat de WoodiBlow niet achter op plekken kouder dan 10°C of warmer dan 35°C, dit kan schadelijk zijn voor het product.
Wij adviseren de exclusieve WoodiBlow Rolkoffer ter aanvulling op uw WoodiBlow aankoop. Deze tas is speciaal ontworpen om plaats te bieden aan een opblaasstoel/opblaasbank plus elektrische pomp. Tevens is de tas uitgerust met robuuste wielen om vervoer op ieder terrein mogelijk te maken.

 

Overig

Wat moet ik doen bij een klacht?
Alle artikelen worden door ons gecontroleerd voordat ze verpakt worden. Als u een bestelling ontvangt, kunt u deze het best onmiddellijk nakijken. Ook door vervoer kunnen artikelen namelijk beschadigd raken, bijvoorbeeld doordat een verpakking scheurt. Als u een fout of gebrek constateert, is het verstandig om dat zo snel mogelijk aan ons door te geven per telefoon of e-mail. We maken dan met u afspraken omtrent verdere afhandeling. Als het artikel inderdaad niet in orde is, sturen we u een vervangend exemplaar. In dat geval zijn alle verzendkosten (ook die u heeft gemaakt bij het terugsturen) voor onze rekening. Wij accepteren uitsluitend retoursartikelen die binnen 7 dagen na verzenddatum telefonisch of via e-mail bij ons aangemeld zijn.
Ik heb een andere vraag
Mocht u uw vraag niet terugvinden in onze FAQ, dan kunt u uiteraard telefonisch of per mail bij ons terecht voor uw vragen.

Tel: 023-30 20 312
E-mail: info@woodini.nl